Tiiu Haljaste
Lõpetanud 1983 Tallinna Ülikooli kultuurhariduse taidluse tantsujuhi eriala ja 2002 Tallinna Ülikoolis õpetajakoolituse. Lõpetanud ka laste muusikakooli, saates oma tantsurühmi vajadusel klaveril.
Õpetanud 1990-2003 lasteaias 4-7-aastastele lastele laulumänge ja pärimustantse, koostanud kogumiku „Lapse esimesed tantsusammud“ I osa (2003), II osa (2004) ja III osa (2005) koos 48 laulumängude ja tantsude kirjeldustega ja CD-ga.
Töötab üldhariduskoolis (2003-..), andes tantsulise liikumise tunde ning juhendades koolides rahvatantsurühmi. Üld- ja Noorte tantsupidudest on osa võtnud kõikide lasterühmade liigid (I-XII klassini). 2008-2010 oli kaasatud riikliku õppekava kehalise kasvatuse ainevaldkonna õppekava koostamisse tantsuspetsialistina. On üks kehalise kasvatuse aineraamatu autoritest. Omab õpetaja-metoodiku ametijärku (alates 2004).
Juhendab 3 täiskasvanute naisrühma: Ülejala – kõrgem kategooria (alates 1988), Pärnu õpetajate naisrühm (alates 2010) ja Pärnete (alates2012). On juhendanud B-segarühma (1990-2002) ja D-segarühma (2003-2005).
Pärnumaa tantsupidude üldjuht 3 korral, liigijuht 5 korral.
Noorte tantsupidudel I kl. liigijuhi assistent (2007) ja 3.-4.kl. liigijuht (2002)
Üldtantsupidudel kogemustega naisrühmade liigijuht (2009) ja naisrühmade liigijuhi I assistent (2014)
On loonud tantse nii laste- kui ka naisrühmadele.
Valitud rahvatantsumentoriks 2005.a.
Koolituse teemad:
1. Naisrahvatantsu eripära. Kehakool (käte töö, plastilisus, dünaamilisus, musikaalsus). Põhisammude täpsus ning põhisammude omandamise metoodika.
2. 5-10aastaste laste rahvatantsud ja laulumängud kogumiku„Lapse esimesed tantsusammud“ baasil koos tantsukirjelduste ja CD-ga. Tõlgenduse ja variatsioonide võimalusi, lähtudes laste võimetest, oskustest ja mängulisusest.
3. Eesti rahvatantsud ja teiste rahvaste tantsud vastavalt uue riikliku õppekava kehalise kasvatuse aine tantsulise liikumise ainekavale ja aineraamatule (I-III kooliaste).
4. Rahvatantsu terminoloogia kasutamine tantsuõpetuses, lähtudes K. Toropi „Eesti rahvatantsu oskussõnastikust“. Põhisammude ja muu õpetus vastavalt oskussõnastikule.
5. Tantsuõpetaja sõnakasutus, väljenduslaad, eetika ja eeskuju. Tantsu saatemuusika analüüs ning võimalused tantsu saatemuusika paremaks tunnetamiseks ning tantsuliikumiste ja –liigutuste sooritamiseks.
Koolituste teemad
eesti rahvatantsu põhisammud ja terminoloogia
kehakool, rütm ja koordinatsioon
pärimustants, seltskonnatants
rahvarõivaste kandmine
rahvatantsu ja rahvamuusika seosed
tantsukirjelduste koostamine ja lugemine
tantsuõpetuse metoodika
klassikalise tantsu treening, pöördetehnikad